maanantai 23. maaliskuuta 2015

Pettymyksiä

Noniin nytollaan viikko totetettu uutta ruokavaliota, jonka ulkopuolinen taho on tehnyt minulle. Sitä noudattamalla pitäisi 1kg viikossa lähteä paino putoamaan. Noh, minähän olen sitä noudattanut pilkulleen, huomioon ottaen mun gluteeni yliherkkyys ja maidottomuus sekä 1-tyypin diabetes.
Ei pudonnut kilo, ei! Tuli lisää mut ei ihan kiloa muutama sata grammaa, mutta silti!!

Mitä mä teen väärin. Herkuttelu on kielletty, no tietenkin jos painoa pudotetaan.

Kcal n. 1600 seuraavat 6 viikkoa
Proteiinit n.160 g, Hiilihydraatit n.100 g, Rasvat n.60 g

Ruokavalioon kuuluu siis  salaattia, kasviksia, hedelmiä, marjoja, kanaa, kalaa, j-lihaa max.10%, kalkkunaa, tummaa riisiä, bataattia, gluteenitonta pastaa, kvinoaa, gluteenitonta leipää/tattari-, kaura, hirssipuuroa, kanamunaa, proteiinilisää (palautusjuoma), spirulina, kookos-,kala- ja oliiviöljyä,
ALPRO soija, pellavansiemenrouhetta. Siinä  ne ruoka-aineet mitä tää sisältää, määrät on "salaista" tietoa


No siis, kiloa ei ollut lähtenyt viikossa. Lähetän valkulle joka sunnuntai mun ruokapäiväkirjan/treenit hänelle tarkistettavaksi. No vastaus kuului:

Hei Tarja,
eli tuo ruokavalio on laadittu liikunnan ohelle en sitten tiedä kuinka paljon sitä olet tehnyt ja silloin kun et liiku ollenkaan silloin tulisi tietenkin syödä vähemmän hiilihydraatteja. Tuo painon olisi pitänyt tulla ainakin 1kg alas viikossa jos et ole syönyt mitään välistä ja sitähän en tiedä ja sen näkee tosiaan lopputuloksissa.Mutta kyllä se ois hyvä että siihen ottaa aerobista ja tarpeeksi salilla käyntejä että se palaa mitä syöt.
Kun ei kuluta mitään silloin ravintosaanti tulisi olla alhaisempi! ainakin 3-4kertaa viikossa tulisi kuluttaa mitä syö.
 
Okei, no senhän olis voinut sitten kertoa ennenkuin aloitin että niinä päivinä kun en TREENAA niin syön vähemmän hiilaria!! No tällä viikolla mennään sitten niin, eli kun en TREENAA tarpeeksi syön vähemmän. Olen jokapäivä pyrkinyt tekemään jotain kuitenkin, jos en mene salille käyn lenkillä tms. Mutta se ei näköjään valitettavasti riitä!
Hän ei siis tiedä kuinka paljon olen liikkunut, vaikkakin olen laittanut hänelle myös tiedot treeneistä sekä lenkeistä!
Vaikeuksilta en ole välttynyt. Tuo diabetes kun verottaa jonkin verran mun hommia. Saa olla tarkkana ja mitata arvoja vähän väliä! Sokerit ovat olleet joka yö todella matalissa lukemissa joten olen joutunut syömään "ylimääräistä". Alhaisiin arvoihin olen ottanut kuivattuja taateleita, luumuja, banaania, hunaja-inkiväärivettä.
 
Anyway, nyt alkaa uusi viikko, uudet kujeet ja painetaan täysillä etiäpäin, eikös juu?!?!
 
Noh tällä viikolla labraan erinäisiin kokeisiin ja ensiviikolla tulosten julkaisu kun on lekurissa käynti. Joutuu sielläkin ravaamaan joka vuosi, oikein kaksi kertaa.
Viikonloppuna edessä ruotsin risteily kera ihanan perheeni. En muista koska viimeksi me olemme koko perheen kera oltu missään lomalla tai edes matkalla. Nyt on sen aika, vihdoinkin! Siitäkin lisää sitten ensiviikolla, miten meni, onnistuiko ruokailut, siis mun dieetin kannalta!
 
Herkkuja on tehnyt mieli todella vähän, noh suklaa se on mikä välillä kummittelee takaraivossa. Siis itse tehty raakasuklaa....mmmmhh..
 
Taidan ottaa nyt salille ohjelmaksi enemmän aerobista niin päästään kiloista. Ainakin nyt pari viikkoa enemmän sykettä nostavaa harjoittelua. Sekä enemmän liikettä työpäivään, portaat kunniaan!!
Ensiviikkoon! Saas nähdä miten eukon käy tällä viikolla, kauhistuttaa..pääsenkö tavoitteeseen heinäkuuhun mennessä!!
 
Hauskaa loppuviikkoa ja kaikkea hyvää kaikille!!
 
 
 
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti